luni, 12 noiembrie 2012

5 lucruri frumoase... pentru mine

Zilele trecute am vibrat pozitiv la 5 stimuli importanţi pentru mine:

1. Mihăiţă candidează în sectorul 6 din partea USL pentru un post de deputat în Parlamentul României. Exceptând faptul că îl cunsc din fragedă pruncie şi l-aş vota cu amândouă mâinile, iată argumentele raţionale pentru care aş face-o: crede în ceea ce face; este idealist, vizionar şi vine cu un suflu nou într-un univers care miroase a naftalină, corupţie, venalitate; este prea principial pentru a se lăsa pervertit; este ancorat în realitatea socială românească şi are soluţii să repare realitatea; ştie să îşi impună punctul de vedere şi se luptă pentru el până în pânzele albe.
2. Tata a postat un articol incisiv (în ultimii 23 de ani nu am mai interacţionat cu un discurs patriotic pur) la adresa atacului Antenei 3 la poezia lui Radu Gyr, un martir al rezistenţei româneşti, luat în derizoriu de o generaţie contemporană care şi-a uitat complet rădăcinile. Sătul de teaser-ele desuete despre români şi România ale PRO tv-ului, scârbit profund de idolatria fetişistă a drapelului iniţiată de Antena 3 (campanie despre formă fără fond - n.a. istoria nu se scrie selectiv cu reportarje conjuncturale, reglate contextual pe o temă dată şi ancorate superficial într-un acum lipsit de orice conotaţie simbolică naţional-identitară): http://anton-nicolae.blogspot.ro/2012/11/halucinant.html
3. Florin a fost numit consilierul preşedintelui ORDA (Oficiul Român pentru Drepturile de Autor), iar pentru mine este o garanţie că numirea lui este un prim pas în realizarea unei coerenţe funcţionale pe un segment atât de viciat, trunchiat şi fraudat în ultimii 50 de ani în ţara noastră.
4. Grigore Cartianu a fost tradus în limba portugheză şi publicat în Brazilia, ţară de pe un continent care visează "dictatorul" ca personaj providenţial într-o lume care îşi găseşte coerenţa definindu-se pe două coordonate identitare: victime/martiri şi zei/călăi. Faptul că Ceauşescu a pătruns într-un imaginar colectiv edulcorat de puterea ex nihilo a conducătorului impus, imaginar care acceptă sacrificiile necesare pentru consolidarea unui viitor, dar care reacţionează violent în momentul în care conducătorul încalcă singur regulile pe care le-a impus, mi se pare un moment istoric pentru un awareness naţional coerent.
5. Adevărul.ro va deveni un Huffington Post autohton. Am un deosebit respect, chiar dacă nu împărtăşesc aceeaşi orientare politică a huffpost, pentru acest agregator de news incredibil de expansiv, extrem de actual, exhaustiv şi totodată analitic asupra fenomenului de news update.

O seară magică!

Un comentariu:

Moş Neagu spunea...

Mulţumesc, dar nu-mi place reclama de nici un fel (dacă-i sinceră mă sperie şi mai tare!!). Eu sunt doar un mofluz care dincând în când îşi strigă offful, convins c-o face-n van.
Sigur că-i doresc succes lui Miţă, pentru că-l văd ca tine, un idealist irecuperabil şi bine intenţionat şi, mai ales, incoruptibil.
N-am zis nimic de campania cu steagul (al meu aşteaptă, pe hol, un băţ adecvat!! - cel pe care-l are nu-mi - mai - place!). Ar trebui să ştii că, în funcţie de stare şi stâri..., îl arborez în fiecare an pe balcon de 1 Decembrie şi 24 Ianuarie. S-auzim numai şi numai de bine!
P.S. Apare "Astra" cu cronica despre Muşina... romanescul!