vineri, 17 septembrie 2010

Conducătorul iubit şi nenii răi - compunere de clasa a V-a - 16.09.2010

A fost o vacanţă frumoasă. Mama şi tata au zis că mergem la mare. Nu ne-am mai dus la mare că tata nu a mai avut servici. Mama a zis că trebuia să fie mai jmecher dacă voia să mai stea în Primărie. Dar tata este jmecher pentru că l-a bătut pe vecinul de la patru când m-a urecheat pentru că i-am spart parbrizu. Nu înţeleg de ce mama îl ceartă când toţi băieţii mai mari din cartier îmi spun că tata era mare zmardoi până să mă nasc eu.
Noi vrem desculţ, de Zaharia Coşbuc
Până la urmă ne-am dus la ţară. Mama a fost tot timpul la ciclu (aşa zice tata) pentru că a fumat tot timpul şi a ţipat tot timpul. Eu m-am distrat. I-am dus juma de mustaţă lu bunicu, i-am decupat fusta lu mamaie să i-o fac ca la televizor, în franjuri, i-am spart capul lui Gigel, dar ne-am împăcat după ce mi l-a spart şi el mie. Ne-am bătut cu ţiganii şi dup-aia am dormit în şatră. Am mâncat picioci, adică un fel de cartofi dar făcuţi altfel, în jar şi ne-am umplut de păduchi.
Când m-a văzut mama că mă scărpinam mi-a zis că mă tunde ca Băsescu. Am început să plâng şi să îi zic că este o mogulă. Numai mogulele (care sunt nevestele mogulilor) îşi tund copiii zero în loc să îi lase să îşi facă treaba faţă de ţară. Nu a contat când i-am zis că o să am eu grijă dup-aia de ea şi când adoarme scot de la naftalină nişte foarfece şi o tund. Mama s-a pus pe treabă. Când m-a dat cu petrol în cap şi mi-a pus ditamai fesu, cică să moară extratereştrii, am luat-o la bani mărunţi. Am întrebat-o de unde are petrolul şi dacă are voie să îl folosească. I-am zis (că am auzit eu la televizor) că nu are voie să facă nimic cu petrolul patriei că este al poporului.
Dar mama a fost capitalistă până la capăt. M-a dat cu petrol şi m-a ras la piele.
La culcare i-am zis "Ruşine... mmmmă!" şi am plâns până a stins lumina.
D-aia eu îl înţeleg pe conducătorul ţării. Nu îi e nici lui uşor cu oamenii ăia răi. Dar de mine e şi mai rău. Eu am mogula în familie.
În rest vacanţa a fost mişto...
O zi magică!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Aia cu spartul capului prietenului ca să te ierte e tare...