duminică, 29 noiembrie 2009

Râdeţi! Tocmai vi se spală creierul...

Sunt fascinat de strategiile de propagandă şi cenzură din cele trei cele mai mari state ale lumii. Este fascinant cum prin NIMICURI populaţiei îi este indusă o anumită stare de spirit extrem de funcţională şi direcţionabilă către orice puncte ţintă. Să spunem că noi, românii, suntem la început. Am urmărit amuzat bătaia pe ratind în comedii ale celor câteva cele mai importante posturi de televiziune din România. Fascinant! O coincidenţă care mă trimite cu gândul la o discuţie "din lumea virtuală" pe care am avut-o cu unul dintre "column-iştii" de la New York Times, în urma unui articol publicat de el.
În discuţia respectivă am analizat (amândoi) un aspect pe care l-am servit spre publicare colegilor mei de la Foreign Policy România, dar care de un an încoace nu a fost tipărit, şi anume "amorţirea spiritului raţional prin strategii ludice de manipulare, de influenţă arhaic-mitică, menite să inducă relaxarea intelectuală ideală unei direcţionări conştiente a votului sau acţiunii publice". Eh, la o săptămână înaintea votului decisiv vedem comedii menite să ne "decupleze" din cotidianul electoral pentru a ne pregăti de o nouă spălare de creieri care se anunţă pentru săptămâna ce stă să înceapă.
Atenţie, români, în săptămâna ce urmează 1+1 nu fac 2 niciodată, din orice unghi ai face adunarea... Şi asta pentru că... Doamna învăţătoare, spune de la catedră rezultatul pe care trebuie să îl notăm pe circumvoluţiuni. Odată notat în creier, nu va mai ieşi niciodată.
O zi magică!
P.S. - Iubesc România pentru că nu mă lasă niciodată să mă plictisesc...

Niciun comentariu: