luni, 10 decembrie 2012

Alegeri 2012: NU, un vot POZITIV

Este pentru prima oară când eu, ca element dinamic în actul electoral sunt "ofertat" cu NU.
"NU le da voie să te mai fure"; "NU vota USL"; "NU pune ştampila pe ciocoi"; "NU poţi alege decât...". Aşa sunau toate mesajele întipărite cu litere de o şchioapă pe fluturaşii care mi-au inundat cutia poştală. Deducţia logică a fost simplă (n.a. deh, stratageme persuasiv-inductive ale mesajelor specifice marketingului politic): nu era important votul meu, ci NON-votul meu adresat CUI TREBUIE. Schimbarea politică se prefigura astfel printr-o sancţiune vindicativă adresată "ăluia care mi-a făcut rău".
Ce rău mi-a făcut? Păi: criza, tăierile salariale, incapacitatea previzionării zilei de mâine, reducerea ajutoarelor sociale, majorarea creditelor, creşterea preţurilor etc. Aveam de ales între a-mi demola casa în care locuiam pentru că NU mai puteam sta în ea, în speranţa că... oi găsi eu ceva după. Garanţii însă nu oferă nimeni pentru că ... e criză. Nici un candidat (n.a. cu o excepţie subiectivă) nu a construit o utopie socială care să mă farmece şi să mă seducă. Toţi aveau gura plină de anti-vot...
În mod şocant în campania asta electorală a lipsit un element persuasiv extrem de important: proiecţia viitorului MEU, ca elector. Promisiunile deşarte privind următorii patru ani din viaţa mea, au lipsit cu desăvârşire (n.a. nu se pot face previziuni pe timp de criză!!!) lăsând locul urii. Ura adversarului politic, ura celui care mi-a luat..., mi-a făcut..., mi-a încălcat...

A câştigat USL. Bravo! România avea nevoie de o schimbare.
Dar care este garanţia mea ca cetăţean că NU-ul electoral este un pas spre viitor, nu un gest demoliţionist, vindicativ. Va dispărea corupţia?
Oh, nu... însă renaşte speranţa. Până mai ieri nici nu-ndrăzneai să visezi la mai bine, că imediat visul devenea frustrare, acum există un mâine... şi tu faci parte din el.
Să trecem la muncă!

O seară magică!

P.S. Mă bucur doar că a câştigat majoritatea parlamentară şi Senatul Uniunea din care face parte prietenul meu Mihai Sturzu! O majoritate confortabilă pentru temelia unei construcţii care începe azi şi se încheie în 2016...

Niciun comentariu: