vineri, 8 iunie 2012

Râzi, citeşti şi nu te mai opreşti...

http://www.aula.ro/afisare.php?id_carte=446
Pentru studenţii de la Filo' din Braşov, umorul poetului şi eseistului Alexandru Muşina (n.a. mă adresez evident ucenicilor prezenţi la cursurile de Folclor, Scriere Creatoare şi Literatură Comparată) este deja clasicizat. Recunosc, sunt un pic subiectiv în prezentarea primului roman al Maestrului, întrucât sunt eu însumi Şagunist şi spiritul întru care am fo' crescut mă face să plonjez necondiţionat în cascada apreciativă. Dar sincer, dom'le, "Nepotul lui Dracula" e genul de roman pe care dacă nu-l citeşti, ai trăit degeaba. Umorul fin, condeiul rasat şi penetrant-ludic totodată, te fac să citeşti cartea pe nerăsuflate. Evident, nu recomand lectura la metrou întrucât cauzează grav transportului în comun. Crize sincere de râs, descreţirea instantanee a frunţii, hohote zgomotoase însoţite de precipitaţii lacrimare, precum şi exclamaţii de genul "Incredibil! Foarte tare!" pot declanşa spontan un miting neautorizat în jurul purtătorului de carte. Şi, din cauza curiozităţii instinctive, mulţimea să ceară amuzatului cititor o lectură publică, sonoră.
Atenţie, deci: pentru a nu crea dependenţă la lectură celor din jur se recomandă savurarea naraţiunii în spaţii special amenajate, cu scopul precis de a izola cititorul. Nu de alta, dar... se comportă ciudat: unii zboară, alţii sughită, unii tremură din toţi rărunchii, alţii se ţin de vintre de zici că nasc...
Ce să zic... "Foaaarte tare!"
Luaţi de aici:
http://www.aula.ro/afisare.php?id_carte=446


O seară magică!

2 comentarii:

AN spunea...

Rezon!, să mă-ngropi, țațo!! Cetit vreo sută cinzeci de pagini dintr-o suflare! Cartea e pur și simplu fascinantă, te ține conectat la fabula inteligent dezvoltată de autore, iar remarcile, replicile, atmosfera universitară - încântător realizate! De citit!!

Anonim spunea...

Vax! O varza! Timp pierdut sa citesti asa ceva! Umor? De unde? Chiar am uitat ce inseamna umor?