marți, 14 februarie 2012

Găsirea vinovaţilor nu rezolvă probleme

E fascinant discursul problematizant-analitic al personalităţilor de vază ale intelighenţiei româneşti. Mă uit amuzat cum orice demers jurnalistic se pierde şi se diluează orb într-o eternă căutare de vinovaţi în speranţa rezolvării problemelor.
E zăpadă pe străzi? Nu-i de vină mama natură, ci plugul că nu a intrat pe stradă. (n.a. Mama Natură nu poate fi obligată să îşi dea demisia pentru că oricum nu e din nici un partid şi nici nu participă în campania electorală de la sfârşitul anului). O să fie inundaţii? Iar trebuie găsiţi vinovaţi, că... doar din cauza lor se întâmplă totul. Orice nenorocire are o culoare politică, abscons-conspiraţionistă etc.
Mai e nevoie de ceva vreme până când mentaliatea noastră naţională se va fi maturizat suficient de tare încât să gândească în găsirea soluţiilor la probleme, iar căutarea vinovaţilor să nu fie decât un gest reflex al unui demers de soluţionare, consolidare şi reparare a unei realităţi care scârţâie...

O seară magică!

Un comentariu:

Anton Nicolae spunea...

Să știi, amice, că la Brașov a nins (horribile dictu) ca-n basme! A-nceput azi noapte și s-a oprit pe la 10 - 11. Mi-nu-nat. Când să plec spre cele școli înalte (6,30 - serviciu pe...), am constatat absența mijloacelor și n-am înjurat pe nimeni,n-am văzut conspiraționismul, deși mă dau în vânt după el... Și-ntr-un târziu, aridicând de jos a mea privire, am băgat se seamă că 52... încă vine! ma-m aburcat, colac peste, am mai dat și peste Nicu directoru' care, galant, mi-a oferit un loc alături... Și gata conspirația! S-auzim de bine!