joi, 17 decembrie 2009

Incipit de mentalitate occidentală


Am văzut la ştiri un român prins în nămeţii de pe DN2 cu adevărat revoltat. Era şofer pe tir. Îi oferea rovinieta lui Berceanu pentru că era înzăpezit de 24 de ore şi nimeni nu îi oferea nici un ajutor. Aşa se întâmplă în România asta de secol XIX. În secolul XXI am auzit că există telefoane pe austostradă, 112 şi autorităţi competente şi abilitate să intervină cu simţ de răspundere. Eh, bine, noi nu avem autostrăzi ce ne mai mirăm că mor oameni îngheţaţi în trenuri sau pe drumuri naţionale.

Noi mergem cu "sărut mâna" la dom' primar în loc să îl tragem de guler şi să îi tăiem din salariul pe care noi I L-AM VOTAT. Noi ascultăm docili la PERSONALITĂŢI care spun vorbe şi pe stradă bântuie sărăcia printre maşini de lux cu numere de primării, prefecturi etc. Asta e România pe care ne-am dorit-o. Am ales pe 6 decembrie şi cerşim milă la FMI. Eh, relativ milă pentru că dobânda tot noi o plătim. Şi în tot acest timp muncim, ne facem treaba, tragem lumea după noi pentru ca autorităţilor să le fie bine şi să nu le pese.

Aşa am fost crescuţi. Bravo!

Staţi puţin pentru că ăsta e doar începutul. Să aşteptăm rezultatele unui învăţământ redus CALITATIV cu 15% în loc de un plus (electoral 2008) de 50%. Un sistem de sănătate pauper (sub-african) şi o paradigmă a Ministerului de Interne sărăcită, pusă pe căpătuială. Eh, dar asta nu e tot, mai urmează şi alte ministere sărăcite: cresc taxele pe Mediu, Ministerul Muncii şi evident Finanţe. Nu-i bai. Ne place să fim exploataţi. Dacă nu ne-ar place am alege varianta unei guvernări în care Bugetul nu este sleit, ci alimentat. În care mediul de afaceri se dezvoltă pentru că asta înseamnă democraţia, capitalismul. Vrem dictatură? OK. Atunci de ce m-ai cerem bani înapoi pe rovinietă?

Degeaba.

Aceeaşi bani îi dăm pe accize, pe sănătate, impozit la stat, TVA şi... pe respiraţie.

O zi magică, Românie de secol XIX!

Niciun comentariu: