Încă mă mai opresc doamne pe stradă şi elevii şuşotesc amuzaţi când trec pe lângă ei: "Uite-l pe ăla care a mâncat o lună de la Mac!". Experimentul s-a încheiat demult, deşi încerc să îi explic asta şi pateului, văd că şi el se vindecă în pas cu memoria colectivă... Adică încet. Io credeam că o fiu uitat cât ai zice "peşte" şi am să revin la statutul confortabil de anonim. Confundabil în mulţime, om comun, fără poveste şi miros de hamburgeri pe urme. Dar n-a fost aşa.
Mă amuz să văd tentative similare şi mă bucur că exceptând sănătatea mea, eXperimentul Click! a fost un succes magistral. Se vorbeşte la TV despre nutriţie, s-au îndepărtat fast food-urile de lângă şcoli, iar alimentaţia nocivă începe să devină o preocupare. E ok. Astea sunt rezultatele fireşti ale unui eXperiment jurnalistic.
Şi acum să facem o diferenţiere clară între cele două noţiuni. Asta înainte de a mă lasa în următorul eXperiment pe care îl clocesc de ceva vreme şi încă mai bibilesc la proiect.
1. O campanie de presă pune accentul pe INFORMAŢIE şi TEMATICĂ
2. Prezentarea este OBIECTIVĂ
3. Documentarea laborioasă constituie punctul de plecare în cadrul unei abordări tip PIRAMIDĂ INVERSATĂ
4. Impactul estimativ se reduce la dimensiunile reduse ale persoanelor care simt nevoia fiea unei CULTURI GENERALE, fie a unei informaţii ÎN PLUS legate de subiectul campaniei
5. FEED BACK+ul este unul greoi, nu stârneşte CURIOZITATEa cititorilor de presă ne-fidelizaţi şi riscă să îi îndepărteze pe cei care nu aderă
6. Exclude componenta personală
7. Diminuează spectacolul mediatic şi implicit INSOLITUL (ca principiu de marketing) al vânzării unui subiect
8. Restrânge IMPLICAŢIILE tematice ale STORY-ului iniţial şi intră în desuetitudine
9. Nu se aplică în contectul fenomenelor sociale CONTEXTUALE, ci numai în cazul cel GENERALE
10. Aglutinează MIZA şi TEZA într-un amalgam haotic ce duce implicit la diluarea MESAJULUI INIŢIAL.
Experimentul jurnalistic inverseazî complet cele spuse mai sus şi adice un plus de CULOARE, SPONTANEITATE şi INEDIT.
O zi magică!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu