duminică, 18 noiembrie 2012

Opa! A trecut şi 2012...?

Cu gândul la versurile bătrânului Eminescu şi la vorba lui Hesse conform căreia "omul este singura fiinţă care ştie că va muri", am vrut să văd cum s-a dus 2011. Am profitat de buluceala din Piaţa Bucur Obor şi am stat de vorbă cu 20 de oameni despre cum îşi trăiesc viaţa. De la întrebări precum "cât timp munciţi?", "cât timp staţi în trafic în drum spre serviciu?", "cât staţi la duş?", "cât timp mâncaţi?" etc şi până la "cât timp petreceţi cu prietenii, uitându-vă la televizor sau spălându-vă pe dinţi?" am reuşit să îmi fac o imagine de ansamblu despre cum au trecut ultimele 365 de zile, 52 de săptămâni, adică 8.760 de ore, adică 525.600 de minute... Respondenţii au vârste cuprinse între 45 şi 75 de ani; doar 11 femei au răspuns, 9 au fost bărbaţi (trei nu erau din Bucureşti şi vindeau produse în piaţă).

- Cât aţi muncit? - 231,5 zile (2.083,5 ore; *majoritatea respondeţilor au afirmat că stau la serviciu în medie 9 ore)
- Cât timp aţi pierdut în trafic (în drum spre/de la serviciu) - 462 ore (19,25 zile)
- Cât timp aţi pierdut la baie/duş? - 180 de minute (3 ore) (*16 respondenţi au spus să stau la duş în medie 10 minute şi fac baie o dată la două zile; de 3 ori pe săptămână)
- Cât timp pierdeţi mâncând? - 1.204,5 ore (50,2 zile) (* respondenţii au declarat că stau la micul dejun 10 minute în medie; 30 de minute, la prânz şi 30 de minute la cină)
- Cât timp v-aţi uitat la televizor? - 912,5 ore (38 zile)
- Cât timp aţi pierdut cu spălatul pe dinţi? -730 de minute (12 ore; 0,5 zile)
- Cât timp aţi stat cu prietenii? - 312 ore (13 zile) - *respondenţii susţin că se văd cu amicii/fetele de 2 ori pe săptămână şi petrec în medie 3 ore
- Cât timp ai pierdut dormind? - 121,6 zile (2.920 ore)
- Cât timp aţi pierdut la cumpărături? - 165 de ore (6,5 zile)
- Cât timp aţi avut pentru voi? - 132,5 zile (11 zile libere legale (n.a. în 2011 - 6 zile din liberele legale au picat în weekend, după cum urmează: 1 ianuarie - sâmbătă; 2 ianuarie - duminică; 24 aprilie (Paşte) - duminică; 1 mai - duminică; 12 iunie (Rusalii) - duminică; 25 decembrie (Crăciun) - duminică); medie 23,5 concediu; 104 weekenduri)

De obicei, la sfârşit de an, ne spunem poveşti. Cum am petrecut, ce am făcut, cum ne-am distrat, pe unde am fost etc. Toate poveştile sunt de fapt clipele în care nu am făcut ce facem de obicei. Adică mai puţin de 20 zile pe an, pe care ni le dedicăm întru totul nouă. Pe care le trăim cu adevărat aşa cum vrem noi. Şi asta pentru că din cele 132,5 zile libere, 103,5 ne rezolvăm treburile administrative, gospodăreşti, plătim impozite taxe, reparăm prin casă, facem curat, punem la spălat etc şi 19 rămân la cheremul nostru. În medie 10 zile pe an le petrecem în concediu şi doar 13 zile cu prietenii.
Aşa e în fiecare an... sau doar în anii de criză?

O zi magică are întotdeauna 24 de ore! 8 le dormi, restul sunt Magie...
P.S. În medie, un om trăieşte aproximativ 72 de ani, adică numai 26.298 zile, doar 631.152 de ore... De ce să ne trăim timpul pentru alţii şi nu pentru noi...?

* Am reluat un material realizat anul trecut pe vremea asta, întrucât frigul s-a instaurat mai repede, iar timpul liber s-a ocupat progresiv cu altele...

2 comentarii:

moș Neagu spunea...

Compadre, Eminescu, precum Villon, e (vorba lui!!) „veșnic tânăr și ferice”. Au trăit, ambii, atât de intens, că n-au mai avut timp să și îmbătrânească (așa, ca mine...)!
S-auzim de bine!

Același spunea...

Ce să mai comentez?...